هرچه که هست، بگذریم. خدانگهدار

بنویس

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱ ق.ظ

بیست روزی از آخرین پستم می گذره . می خواستم پستی در مورد نوشتن بگذارم که پیش نویسش هم رو نوشتم اما به فراموشی رفت.(نمی دونم چرا؟) در مورد نوشتن می خواستم بگم که  ، باید خواننده خوبی باشی تا بتوانی بنویسی . همین!

تو این مدت به دادن امتحانات میان ترم مشغول بودم ! و بالاخره خلاص شدم از دستشون ! کلاس ها هم که کم کم دارن به پایان می رسن . من تازه به نوشتن آزفیزیک عادت کرده بودم که  آزمایش هایش تموم شد! خلاصه این ترم با وجود طولانی بودن هنوز به کلاس ها عادت نکردم .مخصوصا ریاضی 2 و فیزیک 2 . 

لینوکس مانجارو (درستش مانهارو ئه انگار ) رو به خاطر شیوه بروز رسانی خودش و نرم افزاراش خواسته بودم نصب کنم . برای همین کمی با فایل سیستم لینوکس آشنا شدم و تازه به این پی بردم که چرا بیشتر از 4 تا درایو نمی شه ساخت(:-سوت)(بار اولیه که ار این :-سوت استفاده می کنم) . من همیشه داریو ها رو از نوع primary  انتخاب می کردم و extended  و اینا رو اصن نمی شناختم . با و جود فرمت شدن هزار باره هارد ارزشش رو داشت دیگه حالا بلدم مثه آدم لینوکس نصب کنم .

مسابقه برنامه نویسیه که تو پست های قبلی هم اشاره کرده بودم . روز سومش هم برگذار شد . روز سوم عملکرد بهتری داشتم و خوب بود . کلن تو هر مسابقه یا امتحانی تو روز دوم یا روز آخر عملکرد خوب دارم . در کل 5م شدم.

اتفاق دیگه هم این که برای بار اول به نمایشگاه کتاب رفتم ( رفتیم!) . با دادشم و پارسا و مصطفی . خیلی خوش گذشت هندوانه های خوبی داره اما اون جا آیس پک به هیچ وجه نخورید ، آیس پک هاش آماده و یخ زده است . همین دیگه در مورد کتاب هم نظری ندارم .

تصمیمی که گرفته بودم هنوز هم یادم نرفته ، انجامش می دم :)

تمرین برنامه نویس فعلی مون هم نوشتن یه تقویم شمسی میلادی قمریه . چی می شد ما هم تقویممون میلادی بود ؟ :|  مصیبت بزرگیه این تفاوت تقویم ها! هی . چرا آخه ؟

نیاز به گفتن اسم ها هم نیست دیگه !( من ، حسین ، پارسا ، مصطفی)

ادامه عکس ها در ادامه

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۹
اسماعیل نادری

نظرات  (۵)

...چی می شد ما هم تقویممون میلادی بود ؟...
:|

...باید خواننده خوبی باشی تا بتوانی بنویسی . ...
اگه اشتباه نکنم امیرخانی هم یه جا به این اشاره می کنه و شرط خوب نوشتن رو فقط و فقط خواندن می دونه، البته اگه به اصول بهتر نوشتن جورج اورول دقت کنی(بیشتر نگارشی ان) به شنیدن هم اهمیت می ده و می گه از اصطلاحاتی که روزمنره می شنوید بیشتر استفاده کنید.

...کلن تو هر مسابقه یا امتحانی تو روز دوم یا روز آخر عملکرد خوب دارم ...
like what?
 
چرا حجم عکس هایی هم که برای من فوروارد کردی کم بودن؟ مصطفی سایزشونو کم کرده بود و فرستاده بود؟
پاسخ:
باو خب چی می شد تقویم همه خورشیدی باشه! 
:)

آره کلن تو برنامه نویسی هم به این نظر رسیدم که کد خوانی خوبه!
مثال واضحش م2 عه

من همونایی که اینجا گذاشتم رو برات فوردوارد کردم . نمیدونم والا!

از خوندن خاطرتون لذت بردم خیلی حس خوبی داشت.
منم معتقدم برای نویستده خوبی شدن باید خواننده خوبی بود ولی بنظرم زیاد خوندن خلاقیت رو توی نوشتن کم میکنه.. لااقل واسه من ک اینجوری بوده..

خخخ ریاضی2 فیزیک2.. دوتاشون اسونه تمرین کنید و تصور فضاییتون خوب باشه نمره خوبی میگیرید.

نمایشگاه کتاب رفتنتون از پهنا تو حلقم=))))) درباره خوراکیا نظر دارین ولی درباره کتاب نه!

معلومه کدوم داداشتونهD: همیشه خوش باشید دوستی و برادریتون پایدار
پاسخ:
خوشحالم :) من تو توضیح دادن به نظر خودم بد نوشته بودم . 
خلاقیت که کم میشه قبول ، آدم رو ممکنه توی یه قالبی بندازه و دیگه همه اش تو اون قالب باشی 
تمرین کنم؟ کوتاه بیاین :) نه ولی جدی تا الانش که امتحاناشونو خوب دادم
خب آخه دانشجو کتاب میخواهد چیکار؟ :)))
این همه کتاب دانشگاهی هست ، والّا!
ممنون شما هم موفق باشین
انشالله که بری قهرمان مسابقات برنامه نویسی بشی :)
پاسخ:
ممنون :) مسابقات برنامه نویس رو خیلی دوست دارم 
ولی من کار نمی کنم برا فان شرکت می کنم (;
I Love Manjaro
منم شیوه بروزرسانی و پکیج هاش جذب کرد ولی بعضی وقت ها خیلی چموشه D-;
قبلا فدورا کار می کردم ولی الان یه مدت طولانیه که ازش (manjaro) استفاده می کنم و واقعا ازش راضیم
من خاطرات خیلی بدی از تقویم و تبدیل هاشون دارم و به نظرم هیچ چیز جالبی برای برنامه نوشتن نداره :-|
البته این نظر منه D-:
بهتر بود کلا همه از معیار های با بازه های ثابت یا فاعده مند استفاده می کردند
I Love  Infinite Time Stamp

پاسخ:
هم بوت کردنش هم فارسی کردنش مشکله 
به خاطر همین فارسی پاکش کردم
فدورا تا حالا نصب نکردم
خاطرات بد؟ پروژه برنامه نویسی ؟
infinite time stamp چیه؟
اگه منظورت از فارسی کردن قابلیت نوشتن فارسیه کافیه کی بورد فارسی رو اضافه کنی ؛ مشکل خاصی تو این زمینه ها نداره ؛ بوتشم مثل بقیه لینوکس هاست دیگه
اصل مشکلاتش بعد از آپدیت هاشه ؛ چون رولینگ ریلیزه هر شخصی تقریبا تو یه استیت منحصر بفرد از پکیج هاست و قاعدتا هیچ تضمینی نیست که سیستمت بعد آپدیت درست کار کنه ؛ حتی شاید کلا کار نکنه O-: که البته هیجان انگیزه
تا جایی که واحد های زمانی مقیاس دارند مشکلی نیست مثلا تا روز؛ ولی بعدش مصیبتیه که از ارائه دادن راه حل تقریبی برای مسائل NP-Complete هم اعصاب خردکن تره (البته دارم شوخی می کنم)
خاطره بدی که داشتم این بود که توی پروژه ایی که قرار بود ابزار تحلیلی خاصی ارائه بده و من بیشتر ویژوالیزیشن هاشو بر عهده داشتم نیاز به نمودار های خاصی داشت که مبنای تاریخ در آن ها درگیر بود و باورت نمیشه چقدر با کارفرما سر این که تعریف ماه چیه بحث داشتیم :-D
time stamp کردن یه تکنیکه برای فاصله یابی در زمان ؛ مثلا unix epoch
ولی به صورت نامتناهی که البته عملی نیست s-:
پاسخ:
نظرتون خیلی علمیه  آخرشو نفهمیدم!
کی برد فارسی رو یادمه داشت اما تغییر زبان به فارسی و انگلیسی ش رو نجستم
نه آخه بقیه مثه آدم همه چیزا رو می شناسن تو بوت اما این حتی لینوکس ای دیگه رم نمیشناخت یادم نیس دقیق ولی یه همچین چیزی بود
اوبونتو هم دست کمی نداره ، باش ور بری زود به رود ارور می ده
یه بار هم یادمه دیگه بوت نشد
والا من همین نوشتن تاریخ شمسی رو می گم اینی که می گید رو نمیدونم چی هست!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی