هرچه که هست، بگذریم. خدانگهدار

فیلم ها

چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۹ ب.ظ

قبلا در مورد تعدادی فیلم نظرم رو نوشته بودم . الان هم می خواهم ادامه بدم و در مورد فیلم هایی که اخیرا دیدم بنویسم ، انتظار هم نداشته باشید در مورد کتاب بنویسم :)

Hateful eight

کارگردان این فیلم تارانتینو است . همین به نظرم برای خوب بودنش کافیه ، نه؟ ژانر فیلم وسترن است اما تو برف طاقت فرسا داستان فیلم رخ می دهد . فیلم در مورد جایزه بگیرهایی که با تعدادی افراد ناشناس توی یه مهمان خانه بین راهی مجبور می شوند با هم بمونن . فضای فیلم همون مهمان خانه است . مثل سگ های انباری فیلم از دیالوگها تشکیل شده و صحنه های اکشن یا همچنین چیزایی تو فیلم نیست. بر خلاف این که می گویند تارانتینو کارگردان خشنیه به نظرم فیلم خشونت کمی داره . خلاف کار زنده ای که دستگیر شده یه زنه ! (مثل وسترن زمستانی) به نظرم فیلم یه شاهکاره و من خیلی از این فیلم خوشم اومد.

دیوانه از قفس پرید

به نظرمن بهترین بازیگر ها آل پاچینو ، جک نیکلسون ، روبرت دنیرو و تام هنکس اند . این فیلم نمونه واقعی از جامعه ما است . شیوه اداره ی حکومت ها با مردمشون ، حکومت ها با خودشون و تقریبا هر سازمان خدمت دهنده ای! جک نیکلسون تو این فیلم به بازیگری معنی می بخشه . صحنه ای از فیلم که جک به مرد سرخپوست آدامس تعارف می کنه یه جورایی اوج فیلمه . مهم ترین ویژگی که به نظرم خوب بودن فیلم رو تعیین می کنه ، پایان فیلمه . پایان این فیلم مثل رستگاری در شاوشنک  حرفی برای گفتن باقی نمی گذاره ، برخلاف فیلم های فوق العاده دیگر مثل اینتر استلار و اتاق .

به نطرم اینتر استلار و تقریبا بقیه فیلم های نولان به آخر که می رسند دیگه فیلم معلوم نیست قرار بوده چی بشه و یه جورایی فیلم رو تموم می کنه .  سرپرستار نقش افرادی رو داره که می خواهند به مردم برچسب بیمار بزنند و اون هارو همیشه زیر دست خودشون نگه دارند( البته غیرعمدی) نیکلسون کسی است که برخورد پر سر و صدایی با این موضوع داره و مدام دنبال مبارزه است . صحنه ای که جک گزارش خیالی مسابقه ازتلویزیون رو می کنه ، می خواهد بقیه رو بیدار کنه اما بیمار های دیگه خودشون رو باختن و به طور نا آگاهانه باعث مرگ قهرمانشون شدند . سرخپوست رفتار متضادی داره و سکوت اختیار می کنه . همین هم باعث نجاتش می شود . یه دیالوگ هست که سرخپوست در مورد پدرش می گه بادم نمیاد همچنین چیزی بود : من نمی گم اونا پدرمو کشتن ، اونا(سفیدا) خردش کردند.  

بوی خوش یک زن

 در مورد این فیلم همین بس که آلپاچینو یه شاهکار خلق کرده . چیزی نمی گم این فیلم رو حتما ببینید .

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۰
اسماعیل نادری

نظرات  (۶)

۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۱۴ محمدمهدی طاهری
هشت نفرت انگیز سینما مرده ی ۲۰۰۰ به بعد رو زنده کرد به نظرم...
پاسخ:
حالا درسته دهه 90 شاهکار های سینمایی زیاد بود اما همین سال 2010 فیلم inception به نظرم شاهکار بود
2002 شهر خدا و 2006 dparted ...
۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۲۸ حسین نادری
 نگاه این پسره تو عکس پایینه خیلی شبیهه محمد علیه (مصری پور)!
پاسخ:
آره والا باید خودش میدید، بعید نیست خودش بازی کرده باشه!
۲۰ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۱۰ محمدمهدی طاهری
شهر خدا ی چیزی حالا ولی اینسپشن چی بود آخه؟ ی هالیوودی گیشه ای :| سینما ۲۰۰۰ هزار به بعد دیگه مرد :) از هنر تبدیل شد به صنعت و و نتیجه ش شد چرندیات هالیوودی :))
پاسخ:
اینسپشن فیلم خوبی نبود؟! از نظر نوآوری  شاهکار بود
آره قبول دارم فیلم های خوب خیلی زیادی بین 1990 تا 1999 ساخته شده
یه جورایی 1995 بهترین سال سینما است
شما چطوری این همه اسامی تو ذهنتون میمونه،
من اصلا  استعدادی در این زمینه ندارم، نگاهمم نگاه منتقدانه ای نیست .مثل مامانبزرگا فیلم میبینم. 
دوس دارم فقط از فیلم لذت ببرم D:
پاسخ:
اینایی که من می شناسم بهترین چهره های سینما اند .اثرات فیلم زیاد دیدنه ، آره قبلن از فیلم و انیمیشن لذت می بردم حالا وقتی می بینم هی می خواهم بررسی اش کنم  ، کم می شه که برم تو داستان
منم خیلی فیلم میبینم. 
اکشن، ترسناک ، اجتماعی و سریال.
یه مدت فیلمام تموم میشد متوسل به شبکه انیکس میشدم.
هر فیلم و کتابی ارزش یه بار دیدن و خوندن رو داره.
اگر بخوام منتقدانه نگاشون کنم سخت میشه.. شاید دیگه دیدن هیچ فیلمی برام لذت بخش نباشه.

پاسخ:
من فیلم های جرم و درام دوست دارم. بعضی فیلما جوری اند که نمیشه بهشون فکر نکنی ، مثل ماتریکس ، amelie ،room ... . هر فیلم و کتابی رو هم فرصت نمیشه دید که:)
برای من بهترین فیلم هایی که دیدم هایدن فیس اسپانیایی  در کنار زیبایی امریکایی و وی مثل وندنتا  و نارنگی بهترین های تاریخ سینما هستن
پاسخ:
The Hidden Face?
میبینمش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی