هرچه که هست، بگذریم. خدانگهدار

داستان نویسی

چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۱۸ ب.ظ
به سرم زد که شروع کنم یه داستان بنویسم . از آخرین دفعه ای که انشا نوشتم خیلی می گذره همون موقع هم خودم نمی نوشتم (تو مدرسه مشق ها رو خودم نمی نوشتم ) .
به نظر کار جالبی باشه . اولش باید چی جور شروع کنم ؟ به نظرم شروع کردن داستان با یه سوال خوبه .
نقاشی و طراحی ام هم بد نیست اگه قصدم جدی بود و ایده داستان پیدا کردم نقاشی هم می کشم . 
خب از اونجایی که رسمن چیزی تا الان ننوشتم نمی دونم چه طور دنبال یده داستان بگردم . شاید جالب باشه که یه داستان کار آگاهی بنویسم . فضای پرسش برانگیز توصیفات عجیب و غریب و نتیجه غافل گیرکننده . می تونم هم درام بنویسم . داستان با اتفاقات هیجانی اندک و توصیف روان جزئیات که مخاطب رو وابسته کنه . نمی دونم به نظرم همش در مورد یه سوال بنویسم که جوابی نداره .
اگه بدونم که چطور می خام تمومش کنم شاید دلگیر بشه و فقط برای تموم شدنش بنویسم اگه هم ندونم ، شاید درازه گویی بشه .
هیچ نمیدونم . داستان های واقع گرا و نمادین رو دوست دارم .
پسر و دوچرخه 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۷
اسماعیل نادری

نظرات  (۸)

۱۷ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۳۸ محمدمهدی طاهری
خوب است :) موفق باشی ؛)
پاسخ:
ممنون :)
۱۸ شهریور ۹۵ ، ۰۲:۱۵ مــیـمـ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
توسایت جیم یه سری آموزش هست روون و سادس
بخونید
من خیلی مشتاق داستان خوندنم:)))
پاسخ:
سایت جالبیه سرفرصت  نگاش می کنم
خیلی ممنون :)
موضوع داستان پیدا کنم حتما می نویسم
یکی از رویاها یا خواب های خودت رو با تغییر و این چیزها بنویس و کشش بده شاید جالب بشه :))

فکر میکنم کل هیجان و کسالت و سردردهای داستان تویسی اونجاشه که نویسنده با خودش فکر میکنه سرنوشت ها رو چطوری رقم بزنه. واسه همین اخرش معلوم باشه یه جوریه :|

پاسخ:
مشکل من اینه که خواب خیلی کم می بینم وقتی هم خوابای جالب می بینم یه تصویر مات ازش توذهنم میمونه:)
من تجربه ای ندارم اگه بخای داستان رو از خودت بدون الهام گرفتن از چیزی بنوسی قطعا توصیفات مشکل می شوند و همین طور پایان
پایان یک فیلم یا داستان به نظرم ارزش داستان رو تعیین می کنه
به نظرم اگه میخوای داستان بنویسی باید اول شخصیت هات رو خیلی خوب و دقیق تعریف کنی که واقعی باشن! مقلت از افرادی که تو واقعیت وجود دارن الهام بگیری تا رفتار ها و حرکت هاشن واقعی به نظر برسه.
چیز دومی هم که به نظرم نیازه که باشه اینه که باید بزاری داستان خودش جلو بره نه این که خودت بخوای چیزی رو بهش تحمیل کنی.
باید یک چیزی رو هم برای خودت معلوم کنی که داستانت قراره کلن توی چه تمی باشه و تحیل توش تا چه حد باشه. مثلن فیلم های تخیلی نولان رو که ببینی درسته که تخیلی ان ولی می تونی باور کنی در یک جهانی این چیزها رخ بدن. مثل ممنتو یا پرستیژ یا بتمن. یعنی باید میزانی از تخیل رو که قراره داشتان داشته باشه همون اول به مخاطب نشون بدی، نه این که با یه حرکت نسنجیده در میان داستان مثل فیلم های هندی مخاطب رو غافلگیر و دل زده کنی. به نظرم بهترین فیلم برای فکرکردن در این زمینه مظنونین همیشگی و فایت کلایه.
پاسخ:
منم کلا سلیقه ام واقع گراییه اصلا از تخیلی و افسانه ای خوشم نمیاد . خیلی کم میشه داستان های تخیلی رو دوست داشته باشم البته داستانی هم که تخیلش صفر باشه حوصله مخاطب رو سر می بره
البته فرمون داستان دست نویسنده اس دیگه هر جای غیر منتظره ای می تونه بپیچه و جذابیتی به داستان بده
فایتکلاب فیلمه فک نمی کنم داستانش اونطوری هیجان داشته باشه اصلا داستان ظرفیتش رو نداره آخه
ممنتو واقعی بود یه موضوع به ذهنم برسه حله
مخالف این نیستم که ارزش داستان رو تعیین میکنه پایانش ولی یه جور پایان کلی خوبه که تو ذهن نویسنده باشه. خودم فکر میکنم هر چی پایان دقیق تر باشه از قبل تو ذهن نویسنده روند داستان خوب پیش نمیره. البته این ی احتماله و همه چیز برمیگرده به توانایی نویسنده. 
پاسخ:
پایان دقیق شاید دست و پا گیر باشه 
نمیدونم نویسنده های خوب موقع شروع کردن نوشتن اول به آغاز فکر می کنن یا پایان؟
توانایی نویسنده که صد درصد:)
۲۹ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۲۲ مصطفی فتاحی اردکانی
دست دست نکنید شروع کنید به نوشتن، هر چه زودتر بنویسید بهتره با هر موضوعی
پاسخ:
:)
mission started
عه ... داستان میخوای بنویسی ؟! 
ایول ...

با توجه به وب نویس بودنت مشکلی در این زمینه نخواهی داشت ... 
فقط بدون که نباید با لقمه های بزرگ شروع کنی ... 

پاسخ:
اگه منظورته برنامه نویسی وبه . من برنامه نویسی وب بلد نیستم:)
لقمه های بزرگ ؟ نمیشناسم
برنامه نویسی وب کدامه ! منظورم وبلاگ نویسیه ... :دی
پاسخ:
اوهوم . تو وبلاگ نوشتن ذهن منسجم نمی خواد لزومن . اما برای نوشتن داستان یه جورایی باید مسلط باشی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی