هرچه که هست، بگذریم. خدانگهدار

Game Theory

شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۴۲ ب.ظ
مدتی پیش ارائه زبان داشتم . از اول ترم تصمیم گرفتم در مورد Game Theory مطلب آماده کنم. یادمه اون موقع داشتم فیلم های دوره Game Theory سایت Coursera رو داشتم می دیدم. خیلی خوب پیش میرفت که هفته چهارم همزمان تعطیلیا شد و دیگه از یادم رفت .
فایل پاورپوینتی که آماده کرده بودم . قرار بود ارائه بین 5 تا 10 دقیقه زمان ببره . کلیت چیزایی که جمع کرده بودم کم بود . می ترسیدم کم تر از 5 دقیق تموم شه . چند دقیقه مونده به ارائه هم یه اسلاید اضافه کردم و این شد که ارائه ام 17 دقیقه طول کشید و خیلی ... !
معمای دوراهی زندان رو مثال زدم و از بچه ها خواستم روی کاغذ ، کاری که انجام میدن رو بنویسن.
نتیجه رو حدس بزنین!
برخلاف علاقه ی ریاضی ! تعداد کسایی که همکاری کردن بیشتر بود ، نسبتا هم خیلی بیشتر.
17 به 11 .
حس می کنم ادم ها به طور نا خوداگاه یا شاید هم خیلی خود آگاه ، نتیجه ای رو انتخاب می کنن که در نهایت به نفع همه بشه. شاید هم این صرفا تو کلاس رخ داده . اما لااقل دانشجو ها در فرصت اول اعتماد می کنن:) تا نتیجه کلی بهتر بگیرن . 
یه قضیه ای بود به اسم ماکسمین . نویمان وقتی این قضیه رو اثبات کرد گفت تا قبل از این قضیه Game theory به هیچی نرسیده بود.متاسفانه سوادم اونقدر نبود و نیست که اثباتشو بفهمم حتی اونقدر هم نیست که صورت دقیقشو بتونم بخونم . افسوس.
من آدمی نیستم که بگم دنیا بده و انا و عقب بکشم یعنی شکست و سختی و اینا برام مهم نیست . اما یه ماهیه که دنیا داره زیبایی ها شو ازم می گیره . اتفاقای خوب دیگه کم رخ می دهند . روز ها همش تکراری . دنبال چیزهای بی ارزش می گردم ، زندگیم تعریف شده ی خودم نیست . دارم کشیده می شم . :( خیلی ناراحتم این متنو می نویسم . بهترین بازه ی عمر ، زمان حال ، از دست میره به خاطر چی . حتی به همون خاطر هم درست تلف نمی شه.
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۳
اسماعیل نادری

نظرات  (۳)

۱۴ آذر ۹۵ ، ۰۹:۲۸ مصطفی فتاحی اردکانی
آدما هر چند وقت یک بار به این حالت تکراری می رسند. اونوقت وقتیه که باید بشینن و برنامه ها و اهدافشون رو بررسی کنن.
این حالت زمانی پیش میاد که اهداف آدم یا فراموش میشه. یا خیلی دور به نظر میرسه. یا اینکه برنامه های آدم در راستای اهدافش نیست.
پاسخ:
یا اینکه برنامه های آدم رو خودش تعریف نمی کنه ، دیگران تعریف کردن .
هیچ وقت نتونستم هدف خودمو پیدا کنم
۱۷ آذر ۹۵ ، ۲۳:۰۸ میلاد رضایی
چقدر جالبه که این یک ماه واسه منم اینطور شده 
فک کنم از غذای سلف ه :))
پاسخ:
آره غذای سلفه . این هفته هم که سلف می خواد جبران کنه!
۱۸ آذر ۹۵ ، ۲۳:۱۱ می‌نویسم از خودم
شمّه ای از این نظریه در OR2 خوندیم. از بدهکاری هام به خودم مطالعه بیشتر این نظریه است...

پاسخ:
OR2 چیه ؟ نشنیدم تاالان؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی