هرچه که هست، بگذریم. خدانگهدار

انگیزه

چهارشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶ ب.ظ
مدتی بود که قصد کرده بودم در مسابقه imc شرکت کنم.
به همین خاطر سراغ دکتر نقشینه رفتم اما پیدا شون نکردم  تا این که به طور اتفاقی دکتر نقشینه رو دیدم.
از ایشون راجع به شرکت در مسابقه imc  پرسیدم. گفتن که شرکت برای همه آزاده اما تو مسابقه انجمن ریاضی صرفن دانشکده ریاضی ها شرکت می تونن بکنن. 
از اینا که بگذریم ایشون از من سوال خیلی مهمی پرسید که کاملن بنیادیه.
میخای بری ای سی ام بخونی برا این که مدال بگیری ؟
برای انگیزه های بیرونی؟
تو زندگیت همیشه هر کاری که می کنی آیا باید یه تشبیهی تنبیهی چیزی از بیرون تو رو مجبور کنن ، هل بدن جلو یا تو رو بکشن جلو؟
شده کاری رو انجام بدی که صرفن انگیزه ای درونی تو اون باشه؟کاری انجام بدی که جلو برنده اش خودت باشی؟
اگه دقت کنیم همه ی کار هایی که انجام میدیم تا حد خوبی انگیزه های بیرونی دارن، اموری که انگیزه درونی صرفن داشته باشن خیلی کم اند.
الان قصدم اینه که کاری رو شروع کنم برای خودم ، برای خودم اون رو انجام بدم.
کاری که لا اقل ده درصد مکارهای باشه که انجام بدم.
همین بلاگ نویسی تا حد خوبی بدون انگیزه بیرونیه.
اما چیزی که میشه یه سوال بزرگ اینه که انگیزه بیرونی و درونی چیه؟
هدف ؟ مگه درونی و بیرونی داره؟
کارهایی که به خاطر افراد دیگه یا اشیا(جوایز) و... انجام بشه رو میشه بدون هدف نامید.

کمی برگشتم به قبل به دوران راهنمایی .
به یاد یکی از  مهم ترین نصیحت هی زندگیم افتادم:
هر لحظه سعی کن خوب باشی ، همیشه خوب باش
هر لحظه بهترین کارت رو انجام بده
آیا این دو حرف متضادن؟
در نهایت خاستم بگم از همین امروز:
شروع کن ، کاری رو برای خود خودت
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۶
اسماعیل نادری

نظرات  (۳)

۱۷ دی ۹۴ ، ۰۱:۵۳ امیرحسین 210
سلام ، موفق باشی
همیشه آدم خوبی باش و هیچوقت دست از تلاش برندار
این سخنی از خودم بود :>
راستی این مسابقاتی که میگی چی هس ؟ البته معلومه به برنامه نویسی ربط داره از توضیحات
پاسخ:
سلام ممنون
توی فیلم سیندرلا 2015 یه نصیحتی مادر سیندرلا به سیندرلا می کنه که شبیه همینه( که اون هم خیلی تاثیر گذاره)
Have Courage & Be Kind
شجاع باش و مهربان
این مسابقه دانشجویی ریاضیه
مسابقه برنامه نویسی اسمش acm ـه
هر ساله تو بلغارستان برگذار میشه و انفرادی هم هست
این هم لینک سایت مسابقه
۱۷ دی ۹۴ ، ۱۳:۴۷ حسین نادری
... آیا باید یه تشبیهی تنبیهی چیزی از بیرون تو رو مجبور کنن...
تشبیه؟؟


...کاری انجام بدی که جلو برنده اش خودت باشی؟...
؟؟

...لا اقل ده درصد مکارهای باشه ...
مکار؟؟
پاسخ:
سلام
بابا من نمیتونم 
تشبیه=تشویق
جلو برنده = پیشران ؟ بابا این که ایراد نداره
ده در صد فعالیت هات باشه

۱۸ دی ۹۴ ، ۲۰:۳۴ امیرحسین 210
سلام ، ممنون که فیلمو دیدی بخاطر پیشنهاد من
حقیقتاً من خودم ازش خوشم اومده بود ، یعنی من هربار میبینمش منقلب میشم ! حالا نمی دونم چرا :)
ممنون که وقت گذاشتی تماشا کردیش ،شرمنده اگه خوب نبود 
پاسخ:
سلام
خاهش دشمنت شرمنده
نه خب من ژانر کودکانه نمیبینم باس همین برام جذاب نبود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی